MBSR står for Mindfulness-baseret stressreduktion.
Det er et videnskabeligt 8-ugers program, der beviseligt forbedrer mental sundhed, forebygger og helbreder stress, depression og en række andre lidelser.
Programmet anvender intensiv træning i mindfulness, så du kan forbedre helbred og livskvalitet, samt håndtere symptomer på stress, angst og depression, anset om du er syg eller rask. Træning af opmærksomhed i programmet træner du i at forholde dig til de tanker og følelser, der dukker op, med en kærlig og accepterende opmærksomhed. Også selv om det er tanker, du egentlig ikke har lyst til at have. På den måde kan du træne dig selv i at være fuldt opmærksom og til stede i nuet. Samtidig med, at du arbejder med dine reaktionsmønstre og din vanetænkning.

I MBSR-programmet er meditationsteknikker og simple fysiske yoga-øvelser taget ud af deres oprindelige religiøse kontekst og tilpasset til mennesker i en vestlig kultur. I modsætning til mange af de andre tilgængelige tilbud om mindfulness, så er MBSR-programmet underlagt internationale videnskabelige standarder for kvalificeret undervisning. Sindet kan trænes ligesom kroppen.

Der er videnskabelig dokumentation for, at mentalt helbred kan trænes i lighed med det fysiske helbred, og at MBSR kan bruges som teknik. Det er afgørende, at det gøres på et seriøst fundament. Derfor er det udelukkende fagfolk, der lever op til de internationale standarder for MBSR-undervisning, som står for MBSR-kurserne hos Dansk Center for Mindfulness.

Hvorfor et kurus?
Mange tager et mindfulness kursus for f.eks. at skærpe opmærksomheden på sin kommunikation på jobbet, i parforholdet eller i forhold til sine børn. Andre tager kurset for at opøve et større nærvær og blive bedre til at håndtere stress. Og nogen deltager for at øge sin egen-omsorg og trivsel og opøve en større tillid. Du behøver ikke at være stressramt for at deltage. Målgruppen er både private og professionelle, som ønsker personlig og faglig udvikling kan deltage. Indhold i kurset I forløbet arbejder vi med forskellige opmærksomhedsøvelser, og du bliver forsynet med en ”værktøjskasse” til at håndtere stress og stressfyldte situationer. Herudover lærer du at skærpe din opmærksomhed på kommunikation i forskellige relationer, arbejdsrelateret som privat. Opmærksomhed til åndedrættet, kropsscanning og mindful yoga. Indsigt i og viden om de fysiske og psykiske aspekter ved stress. Oplev meditation både siddende og stående samt i bevægelse.

Intro møde den: 20/ 8 kl 16-18.30
3, 10, 17,  24 september 
1, 8, 22, (26 dag i stilhed), 29 oktober

Pris og tilmelding:
tilbuds pris til efteråret med registering inden den 15 aug er
3800kr. som inkluderer 26 timers undervisning i lyse lokaler, lydfiler med meditationer, kropsscanning, mindful yoga samt kursusmanual.
Inkluderer også en hel lørdag (kl. 9.00–15.00) i stilhed.
Kursusprisen svarer til 145 kr. pr. time — ofte betaler man mellem 500‑1000 kr. for en times behandling/psykolog/coaching. * 500.-  rabat til studerende.
Virksomheder +25 % moms. Lille eksklusivt hold — kun 12 pladser.

Location: 
LagoCph, Nørre Søgade 27A st.tv. 1370 København K.

Vi er to underviser som begge to er uddanndet på Danske Center of Minfulness i MBSR fra Århus Universitet. 

Kontakt & tilmedling & mere information; skriv til louisejuelseverin@gmail.com eller ring på 30316236 

Kærlig Hilsen & Vel mødt 

Sylvia & Louise